آموزش
CMS های اختصاصی یا آماده؟

CMS های اختصاصی یا آماده؟

طراحی سایت وردپرس بهتر است یا CMS اختصاصی؟

به جرات میتوان گفت یکی از بزرگترین سوالات در ذهن مشتریان طراحی وب سایت انتخاب میان طراحی سایت با CMS ‌اختصاصی یا استفاده از سیستم های مدیریت محتوای متن باز مانند وردپرس و جوملا است. البته در این تردید به آنها حق می دهیم زیرا هر شرکت طراحی سایت برای سبک کاری خود استدلال هایی بیان می کند که همه آنها می توانند درست باشند. در حقیقت باید بگوییم هر دو راه حل درست هستند ولی باید ابتدا تعیین کنید که چطور سایتی مورد نظر شماست.

راه اندازی یک وب سایت بر روی IIS

راه اندازی یک وب سایت بر روی IIS

در این مقاله راه اندازی یک وب سایت استاتیک ساده را برای شما توضیح دهیم. پیشفرض در نظر میگیریم که شما ویندوز سرور 2008 را نصب کرده اید و IIS را بر روی آن فعال نموده اید.

آموزش نصب IIS نسخه 7 بر روی ویندوز سرور 2008

آموزش نصب IIS نسخه 7 بر روی ویندوز سرور 2008

در این مقاله قصد داریم که موارد اولیه نصب و راه اندازی IIS و اعمال تنظیمات اولیه و همچنین راه اندازی یک وب سایت استاتیک ساده را برای شما توضیح دهیم. پیشفرض در نظر میگیریم که شما ویندوز سرور 2008 را نصب کرده اید و از ادامه مسیر به توضیح نصب می پردازیم . 

غیر فعال کردن پروکسی در ویندوز 7,8,8.1

غیر فعال کردن پروکسی در ویندوز 7,8,8.1

غیر فعال کردن پروکسی در ویندوز 7,8,8.1

غیر فعال کردن پروکسی در ویندوز 7 می تواند سرعت بارگذاری صفحات وب سایت را تا حد قابل ملاحضه ای افزایش بدهد .  در ادامه روش غیر فعال کردن این ویژگی را آموزش میدهم.(توجه داشته باشید که این روش برای مرورگرهای اینترنت اکسپلورر،گوگل کروم و اپرا کاربرد دارد)

 

روش باز کردن پورت در ویندوز 7

روش باز کردن پورت در ویندوز 7

باز کردن پورت در فایروال ویندوز

اگر برنامه ای توسط فایروال ویندوز Block شده و شما می خواهید به آن برنامه اجازه ارتباط بدهید، می بایست آن برنامه را در تب Exception ویندوز فایروال اضافه کنید. به عنوان مثال برای برخی بازی های تحت شبکه می بایست به پورت خاصی و یا خود بازی اجازه دسترسی به منابع سیستم را بدهید. برنامه ها و پورت های که به این صورت استسنا قرار داده می شوند برای همیشه باز خواهند ماند و می بایست بعد از اتمام کار آنها را ببندیم.

برای این کار مراحل زیر را طی نمایید

باز کردن پورت در فایروال ویندوز 8 و 10

باز کردن پورت در فایروال ویندوز 8 و 10

استفاده صحیح از فایروال ویندوز به عنوان یکی از ابزارهای مهم امنیتی بسیار حایز اهمیت می باشد. به صورت پیش فرض تنها برخی از پورت های معمول (با توجه به سرویس های نصب شده برروی ویندوز) در آن باز بوده و دیگر پورت ها بسته می باشند لذا در صورت نیاز (به طور مثال تغییر پورت پیش فرض سرویس ها و یا نصب نرم افزارهای مورد نظر) و استفاده از آن از خارج از سرور می باید پورت مربوطه را در قالب یک inbound rule در فایروال سرور باز کنید. برای آگاهی از مراحل انجام اینکار دستور العمل ذیل را دنبال نمایید

آموزش نصب Microsoft SQL Server

آموزش نصب Microsoft SQL Server

 SQL Server در واقع یک پایگاه داده مرکزی برای مدیریت اطلاعات موجود بر روی سیستم های اطلاعاتی است ، این سیستم های اطلاعاتی ممکن است توسط برنامه نویس ها ایجاد شده باشند و یا اینکه برای متمرکز کردن اطلاعات مربوط به یک سری نرم افزار های سازمانی مورد استفاده قرار بگیرند 

نصب IIS

نصب IIS

برای برنامه نویسی تحت وب در ویندوز باید بستری فراهم شود تا عمل شبیه سازی سرور را برای صفحات وب انجام دهد که این بستر IIS نام دارد. در ادامه مطلب به آموزش نحوه نصب این سیستم در ویندوز 8 و 7 و 10 می پردازیم.

گروه های مقالات